2008 rok wstrząsł świat ogólnoświatowym kryzysem ekonomicznym. Każde państwo recesję odczuło inaczej, ale zarazem i bardzo podobnie. Kryzys poznajemy po takich wskaźnikach jak spad PKB, szybki rost bezrobocia, spad inwestycji i inne.
Kryzys to nie tylko zło. Przed kryzysem na całym świecie pracowały różne firmy o tej samej działalności i możliwe, że nawet mieli podobne dochody. Jednak w czasie zastoju wyżywają „najsilniejsze”, tzn. firmy, które znaleźli nowe resursy,mieli przygotowaną strategię antykryzysową lub potrafili szybko dostosować się do sytuacji ekonomicznej. W czasie kryzysu wyżywają giętkie przedsiębiorstwa, które potrafią zmienić swą standartowa strategię prowadzenia biznesu. Więc w ciagu 2 lat na rynku zostały tylko lidery swej działalności. Kryzys już odchodzi i ekonomia światowa wznosi się do góry. Dlatego teraz, naszym zdaniem, w czasie ożywienia należy zawojowywać nowe rynki, szukać nowych mozliwości dla ekspansji swej produkcji czy usługi. Świat biznesu po kryzysie zmienił, zmieniliśmy sie i my. Teraz wiemy jakie przeszkody na nas czekają i możemy już być do nich przygotowami. Kto jeszcze nie zreagował, ma okazję wchodzić na rynki, bo gdy sytuacja się stabilizuje wolnych miejsc na rynku będzie znacznie mniej i oczywiście, że sytuacja wejścia będzie trudniejsza, więc proponujemy z nami dażyć do wspolnej celi.
Możemy państwu zaproponować swą pomoc, przy wejściu na rynek krajów Bałtyckich.
Dorota Wirpsza
Firma "Suparna"
www.suparna.eu
e-mail: info@suparna.eu
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz